luni, 17 noiembrie 2008

Siluete din familia Brătianu, de Nicolae I. Pillat

„Prin familia mea înţeleg familia mamei, familia Brătianu. Pe cea a tatălui meu aproape că n am cunoscut o. ...Pentru ca fratele meu, sora mea si cu mine am fost crescuti inca de la nastere exclusiv in familia mamei. ...In paginile care urmeaza voi vorbi, deci, de familia Bratianu, de care se leaga intreaga mea copilarie. … Casa bunicii, in care am petrecut atatea clipe ale copilariei, nu mai exista de multi ani. Pe unul dintre trotuarele bulevardului Ion C. Bratianu (ce poarta numele bunicului), se afla o piatra memoriala, cu cateva cuvinte gravate care amintesc ca in acel loc se afla casa Bratianu. … Revad atat de limpede aceasta casa din Bucuresti, care nu era mare, nu era frumoasa, nu era luxoasa, dar care, in simplitatea ei, era pentru noi atat de calda si de primitoare. … Acolo ii vedeam pe batranii prieteni contemporani cu bunicul meu si pe tinerii contemporani cu unchii si matusile mele. Acolo auzeam discutandu se politica. Acolo bunica prezida, o data pe saptamana, o masa de familie.”


Astfel, frate al poetului Ion Pillat şi unchi al lui Dinu, romancier, eseist, critic literar, Nicolae Pillat realizează o serie de portrete ale persoanelor dragi lui, portrete ce emană o „atmosferă plină de dragoste, de solidaritate şi de unitate, ce a fost mereu caracteristică familiei” sale. Majoritatea portretelor îi prezintă pe membrii familiei Brătianu, din care provine mama autorului: bunicul I. C. Brătianu, unchii Ionel si Vintilă Brătianu. Sunt amintiri din copilăria petrecută în parte la Bucureşti, în parte la Florica, la Sinaia şi Miorcani, din adolescenţa de la Paris. Amintirea sărbătorilor si aniversărilor petrecute în familie. Fotografiile si scrisorile păstrate cu sfinţenie întregesc acest album de familie.







2 comentarii:

Anonim spunea...

Felicitari pentru publicarea unor carti asa de valoroase!

Anonim spunea...

Minunat!