miercuri, 17 octombrie 2007

Două noi cărţi la Vremea



Valère Novarina

Spatiul furios Traducere de Paola Bentz-Fauci
Colectia Teatru

Valère Novarina s-a nascut în 1947 la Geneva. A studiat la Sorbona filozofia, filologia si istoria teatrului. Este scriitor, regizor si artist plastic.
Prima sa piesa, L’Atelier volant, a fost pusa în scena în 1974. Piesele sale au fost traduse în italiana, suedeza, engleza, spaniola si germana.
Spatiul furios (L’espace furieux), versiune teatrala a piesei Je suis (1991), a fost publicat în 1997 si face parte din repertoriul Comediei Franceze. Piesa a fost reprezentata pentru prima oara în ianuarie 2006.

Serban Alexianu
Gheorghe Alexianu. Monografie. Transnistria, un capitol în istoria omeniei românesti
Colectia Fapte, Idei, Documente

„Nu mi-a fost deloc usor sa ma apuc de scrierea acestei carti, o întreprindere oarecum dificila, pentru care s-ar cuveni sa am o minima experienta a scrisului si, mai ales, a cercetarii istorice. Sunt atâtia care ar putea sa o faca mai bine ca mine dar... nu au facut-o. În plus, eu, ca fiu al celui despre care a fost vorba în paginile de mai sus, sunt pur si simplu condamnat sa am o perspectiva prea personala asupra subiectului. Am fost vrând nevrând de partea tatei! Din fericire, si o spun din capul locului, aceasta pozitie fatal partizana nu m-a pus niciodata în contradictie cu adevarul, cu ideea de justitie, cu idealul de omenie si toleranta. Dimpotriva, cercetând acte si documente despre al caror continut nu stiam nimic, de fiecare data s-a confirmat parerea ce am avut-o dintotdeauna despre parintele meu. Ma întreb si acum ce reactie as fi avut daca pe parcursul cercetarii mele as fi dat peste dovezi ale vinovatiei tatalui meu? Daca as fi gasit probe ale «crimelor de razboi» savârsite de el, le-as fi publicat? Probabil ca nu, dar nici cartea de fata n-as mai fi scris-o."
Serban Alexianu

Niciun comentariu: