vineri, 4 ianuarie 2013

Recenzie - Molvania, tara unde nu au ajuns binefacerile dentisticii moderne, de Santo Cilauro, Tom Gleisner, Rob Sitch

Autor: Santo Cilauro, Tom Gleisner, Rob Sitch ;
Titlu: Molvania, tara unde nu au ajuns binefacerile dentisticii moderne

Molvania, tara care da bine cu inceputul dupa sfarsitul lumii

Am primit de la Editura Vremea (multumiiiim), spre placuta lectura, o carte. Aparte. Nu stiu cat de obisnuiti sunteti sa faceti calatorii in tari imaginare, insa o vizita in Molvania poate fi un inceput. Dureros de vesel. O carte paradox, care poate fi la fel de bine citita si printr-un caleidoscop, un joc cu pietricele colorate. Tot ce v-ati inchipuit ca ati putea gasi intr-o tara, la o prima vedere, nu este decat o mica parte a ceea ce va propune acest nastrusnic ghid turistic. Ce-i drept, ca si locuitori ai acestui colt de lume, ne putem regasi in cele scrise-n carte, dar dupa ce dezbracam continutul suculent de tusele groase, de exagerarile de neimaginat la care s-au dedat autorii.
In fond, Molvania - o tara neatinsa de binefacerile dentisticii moderne nu este chiar o carte. Este un ghidus ghid turistic despre o tara pe care nu trebuie sa o vezi ca sa o simti. O poti simula la colt de strada, in cartier sau in oricare dintre satele in care ai ocazia sa ajungi. Bineinteles, cu doza de bun simt care te si caracterizeaza.
Daca iei orice tara care-ti trece prin minte, o rastorni cu sus-n jos, scoti din ea tot ce-i frumos si bun, si bagi ca-ntr-un sac fara fund toate ciudateniile si frustrarile s-ar putea sa te gasesti undeva pe la granita cu Molvania. Daca reusesti sa o faci si cu umor, mult umor, atunci chiar ca te vei regasi pe una dintre strazile capitalei Molvaniei. Si daca tot ai ajuns acolo e bine sa stii ca nu trebuie sa ai grija de nimic. Ti se vor intampla tot felul de chestii ciudate care-ti vor imbogati universul. Trebuie doar sa ai grija, de exemplu, ce mananci. Si unde o faci. Pentru ca mancarea este mai ieftina daca...

Articol postat de Bogdan Cercel | 21. 12. 2012